Menu
Nákupný košík

Uplatnenie zodpovednosti za škody – reklamácia tovaru

Prípadné reklamácie tovaru budú riešené prostredníctvom reklamačného oddelenia predávajúceho a to v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom, reklamácia tovaru sa riadi  príslušnými ustanoveniami  zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

Za účelom reklamovania tovaru je kupujúci povinný kontaktovať reklamačné oddelenie na  e-mailovej adrese [email protected] a poslať riadne vyplnený reklamačný protokol.

Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaviť v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia reklamácie.  V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy výrobku, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na odborné posúdenie v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i. i stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu. Ak zákazník uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy. V prípade, že sa zákazník informuje na spôsob vybavenia reklamácie:
  • a) pred uplynutím 30 dňovej lehoty, je predávajúci oprávnený informovať zákazníka o spôsobe vybavenia reklamácie;
  • b) po uplynutí 30 dňovej lehoty, je predávajúci povinný informovať zákazníka o spôsobe vybavenia reklamácie aj dôvode, prečo nebola reklamácia vybavená včas.
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie.

V prípade zistenia neodstrániteľnej chyby tovaru, bude podľa požiadavky kupujúceho tento tovar vymenený za rovnaký, alebo mu bude vrátená už zaplatená kúpna cena. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu svojich účelne vynaložených nákladov spojených s vybavovaním reklamácie, (poštovné). V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby tovaru má spotrebiteľ tiež právo na úhradu účelne vynaložených nákladov súvisiacich s odstúpením. V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane.